Код за ЄДРПОУ: 38395183 Україна, 11603, Житомирська обл., м. Малин, вул. Суворова, будинок 83Б
Комунальний заклад " Малинський міськрайонний центр первинної медико - санітарної допомоги"
Вітаю Вас Гість | RSS
Поділитися демо: Основні page
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 61
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
+1 демо: Основні page
Головна » 2015 » Травень » 22 » Малинським хворим допоможе телемедицина
10:33
Малинським хворим допоможе телемедицина

 

     Загальновідомо, що якість охорони здоров’я в невеликих українських містах є досить низькою, а вузькоспеціалізована медична допомога практично недоступна для їхніх мешканців. Але розвиток телекомунікацій дає унікальний шанс надати хворим таку допомогу в режимі онлайн. І сьогодні такими можливостями можуть скористатися і малинчани та жителі району…

   Перші консультації хворого в такий спосіб провели нещодавно в Малинському міськрайонному центрі первинної медико-санітарної допомоги. Декілька пацієнтів побували на прийомі лікаря Житомирського обласного медичного консультативно-діагностичного центру, не виходячи з медкабінету поліклініки — в режимі онлайн.

   Пацієнт під час інтернет-з’єднання знаходився у медкабінеті поліклініки та ділився із «лікарем із екрану» своїми скаргами на самопочуття. Поряд із хворим була його дільничний лікар, заступник головного лікаря Олена Раєць, яка теж брала участь у консультації, а також координатор проекту Василь Іванюра, який слідкував за  технічною стороною процесу. Консультував кардіологічного хворого через «скайп» лікар-кардіолог ОМКДЦ Володимир Галаган.

   Таку консультацію досвідчених, але віддалених лікарів за допомогою сучасних засобів зв’язку, зокрема, Інтернету, у медичний колах називають телеконсультацією. Перш за все, вона необхідна для того, щоб підтвердити сумнівний діагноз, отримати поради не лише для самого пацієнта, а й для його лікаря.

   Малин став полігоном для такого пілотного проекту. Молоді фахівці, якими не так давно поповнився колектив малинської поліклініки, допомагають впроваджувати систему та робити таку практику постійною. Це спростило роботу лікаря на місці та автоматизувало дані про кожного пацієнта.

     — В ОМКДЦ для цього є окремий кабінет і спеціалісти, які готують такі консультації, а в Малині це вперше — за підтримки головного лікаря Олександра Миколайовича. — розповідає завідуючий амбулаторії №1 загальної практики-сімейної медицини та ініціатор і координатор проекту в Малині Василь Іванюра. — Потреба в такій консультації залежить, звісно, від конкретного пацієнта. Якщо нам потрібна допомога фахівців із області, то одразу звертаємося за нею. Для цього формуємо заявку, до якої внесені всі дані пацієнта, зокрема діагноз, анамнез ,опис клінічного випадку,інформація щодо проведених досліджень тощо, а також, у даному випадку, відскановане зображення електрокардіограми. Усе відправляємо на Житомир. Опісля, узгоджуємо деталі з лікарем і пацієнтом, та назначаємо дату консультації.

   Загалом, від оформлення заявки та до проведення телеконсультації, проходить два-три дні. Але все звісно, залежить від діагнозу хворого, прояву симптомів, ускладнень. Сама ж онлайн-консультація нічим не відрізняється від звичайного, стаціонарного прийому лікаря, і триває стільки ж. У результаті, за порадою колеги з області, наші лікарі призначають хворому інші препарати, проводять додаткові обстеження…

   — Рада, що змогла так просто прийти на прийом до лікаря із області, не виходячи з кабінету своєї поліклініки, — каже Тамара Миколаївна, одна з перших пацієнток, які скористалася можливістю телеконсультацій. — Знаєте, не завжди є можливості, поїхати до лікарів обласної лікарні чи діагностичного центру. А так дуже зручно й доступно.

    Лікарі запевняють, що скоро пацієнт на місці зможе отримати консультацію будь-якого спеціаліста. У такий спосіб фахівці не лише якісно надаватимуть допомогу хворому, а й, за потреби, оформлятимуть направлення на прийом до медичної установи іншого рівня.

    — Пізніше це будуть консультації не лише з кардіології, а й гастроентерології, неврології, загалом з усіх можливих напрямків, — додає Василь Михайлович. — Крім того, лікар так само може в телефонному режимі записати пацієнта на прийом до будь-якого спеціаліста Обласного медично-консультативного центру. Це позбавляє людину зайвих витрат часу та нервів — у назначений за направленням день і час, вона приїздить у лікарню і, без будь-якої волокити та черги, потрапляє на особистий прийом.

  Таким чином, така процедура дозволяє скоротити час на встановлення, зміну діагнозу і призначення правильної схеми лікування, що призводить до ефективнішого та якіснішого лікування хворих, а також скорочує витрати лікарів і пацієнтів.

   — Усе вперше, але якби не Василь Іванюра, то ми, мабуть, іще б «спали», — говорить Олена Раєць. — Це молодий, прогресуючий лікар, який, так би мовити, штовхає нас у спину, щоб ми рухалися вперед… І нині ця практика стала цілком реальною. Не в кожного є час і гроші, щоб поїхати кудись на обстеження. А консультація спеціаліста вузького профілю онлайн — будь-ласка. Житомир дає добро, аби ми тільки працювали…

   Головний лікар ММЦПМСД Олександр Андрійцев говорить про те, що такі консультації, але лише між лікарями, вони проводили й раніше. До цього часу, це були одиничні випадки, а тепер, додає головний лікар, це стане постійною практикою.

   — Адже до нас прийшли молоді й ініціативні лікарі. У них зовсім інше бачення та інші підходи, зокрема й до інформаційних технологій, — пояснює Олександр Миколайович. — Сьогодні майже кожен із них проводить конференції з використанням комп’ютерної техніки, презентацій. Ми також активно користуємося іншими можливостями телемедицини — через мережу Інтернет підключаємося до медичних відеоконференцій, семінарів, лелекцій, які проводяться на обласному, всеукраїнському рівні, за участю міжнародних фахівців. Це дає можливість нам навчатися, по-суті, нікуди не їдучи…

   Технічного оснащення для проведення консультацій і конференцій у режимі онлайн у мед закладі вистачає. Адже торік із міського бюджету було виділено 75 000 гривень на комп’ютеризацію центру первинної медико-санітарної допомоги.

    …До слова, крім запровадження постійної практики телеконсультацій, у ММЦПМСД також планується ще декілька нововведень, які покращать надання медичних послуг населенню міста й району.

    Перші кроки в такому реформуванні вже зроблено — нині в медзакладі працюють над створенням електронного реєстру пацієнтів. В комп’ютер вносять його паспорті дані, тобто ім’я і місце проживання, а також дані з первинної облікової документації закладу, формуючи електронну базу даних задля максимальної автоматизації накопичення і обробки інформації. Відтак, уже не страшно буде, якщо пацієнт загубить амбулаторну картку, та й у майбутньому такі картки-зошити більше не будуть потрібними — матимемо свою електронну картку в комп’ютері чи на флешці.

   Наступний етап передбачає створення локальної мережі, яка об’єднає комп’ютерні пристрої інформаційно-методичного кабінету та двох реєстратур. Завдяки цьому та створеній медичній базі даних пацієнтів, саме через реєстратуру згодом можна буде записуватися на прийом до сімейного лікаря.

    Перспектива введення у дію такої системи у поліклініці, передбачалася уже в цьому році. Але гальмує процес відсутність коштів — на створення власної локальної мережі у медзакладі необхідно до 100 тисяч гривень.

    Медики ж кажуть, що крім фінансової перепони, зовсім немає проблем, котрі би перешкоджали роботі, головне — бажання працювати. А воно в них є. Темп задають молоді фахівці, а головний лікар підтримує їх і допомагає. Спільно вони старатимуться зробити все якнайшвидше й це, звісно, заради пацієнтів.

   Відтак, можливість консультацій лікарів через мережу Інтернет стає дедалі доступнішою для мешканців Малина та району. А коли в поліклініці створять електронний зразок амбулаторних карток пацієнтів, куди згодом також вноситимуться результати обстежень і аналізів, можемо сподіватися, що й практика сімейних лікарів невдовзі стане для нас звичним явищем. Залишається тільки поступово до цього звикнути.

Марина ЛІСНІЧУК. ( Малинські новини)

Прикріплення: Картинка 1 · Картинка 2
Переглядів: 735 | Додав: Expen | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites